2.1.Kupujúci uplatňuje reklamáciu u spoločnosti MONT-ALU, s. r. o. (ďalej len predávajúceho) vždy písomnou formou alebo elektronicky.
2.2.Reklamáciu si môže uplatniť iba priamy kupujúci spoločnosti MONT-ALU, s. r. o.
2.3.Reklamáciu je potrebné uplatniť bez zbytočného odkladu, ihneď po zistení vady.
2.4.Reklamované vady sú posudzované v zmysle platnej legislatívy a zodpovedajúcich technických noriem.
3.1.Reklamácia sa považuje za riadne uplatnenú písomným doložením všetkých nižšie uvedených náležitostí:
a) Číslo faktúry, alebo číslo a dátum pôvodnej objednávky, alebo číslo zákazky alebo dodacieho listu predávajúceho,
b) Popis, prípadne fotodokumentácia reklamovanej vady,
c) Počet reklamovaných kusov a ich špecifikácia,
d) Miesto alebo adresa, na ktorej je možné posúdiť oprávnenosť reklamácie.
4.1. Predávajúci je povinný vyjadriť sa k oprávnenosti reklamácie v lehote 30 dní. O priebehu reklamačného konania musí byť kupujúci informovaný. Predávajúci berie na vedomie návrhy kupujúceho. Predávajúci môže zvoliť pri uznaní reklamácie, akým spôsobom uspokojí nároky z vád. Dodaním náhradného či chýbajúceho tovaru/výrobkov, opravu tovaru/výrobkov, poskytnutie primeranej zľavy alebo odstránením právnych vád tovaru/výrobkov.
Pri oprávnenej reklamácii sú formy jej vybavenia nasledujúce:
a) Bezplatné dodanie náhradnej dodávky alebo chýbajúceho tovaru/výrobkov,
b) Finančná kompenzácia (dobropis),
c) Poskytnutie primeranej zľavy (v takomto prípade sa stráca nárok na reklamáciu),
d) Oprava výrobku/tovaru (pokiaľ to situácia umožňuje).
Pri vyššie uvedených spôsoboch vybavenia reklamácie nevzniká kupujúcemu automaticky nárok na úhradu ďalších možných nákladov.
V prípade zamietnutia reklamácie musí byť kupujúcemu oznámené odôvodnenie zamietnutia s upozornením na skutočnosť, že prípadné dodanie náhradného výrobku/tovaru sa uskutoční za úhradu.
5.1.Záruka za výrobky predávajúceho je platná za predpokladu, že:
a) Výrobky/tovar budú uskladnené, manipulované, prepravované a inštalované v súlade s predpismi a odporučeniami predávajúceho,
b) Nedošlo k poškodeniu dodatočnou úpravou bez súhlasu predávajúceho (napr. aplikácia fólií, potlače, úprava rozmerov, hrán, a pod.),
c) Nedôjde k extrémnemu namáhaniu vplyvom tepla, pohybu rámov alebo budov vo fáze výstavby,
d) Sklá nebudú zabudované do objektov v nadmorskej výške nad 650 m. n. m. pokiaľ nebola táto skutočnosť uvedená v špecifikácii objednávky a potvrdená v potvrdení objednávky,
f) V prípade, že pri výrobe tovaru/výrobkov bol použitý materiál či surovina dodaná kupujúcim, nenesie predávajúci zodpovednosť za kvalitu dodaného tovaru/výrobkov a neposkytuje naň záruku,
g) Na zabudovanie skiel boli použité výhradne kompatibilné tmely (viď bod 7.5).
5.2.Záruka sa nevzťahuje na rozbitie či prasknutie skla, pokiaľ k tomu neprišlo počas prepravy ku kupujúcemu, ktorá bola zabezpečená predávajúcim, bola zistená v okamihu prevzatia zásielky a zaznamenaná v dodacom liste najneskôr však 24 hodín od dodania.
5.3.Za vadu sa nepovažujú neodstrániteľné vady skiel.
5.4.V prípade, že kupujúci požaduje vybavenie reklamácie bezplatným dodaním náhradnej dodávky, predávajúci si vyhradzuje právo rozhodnúť o oprávnenosti reklamácie až po vrátení reklamovaných výrobkov predávajúcemu.
6.1.Reklamácia je poskytovaná na vady, ktoré môžu vzniknúť v dôsledku nepredvídateľnej vady použitých materiálov alebo chybou počas výrobného alebo montážneho procesu.
6.2Reklamácia na bazénové prekrytie sa nevzťahuje:
a) na stratu pôvodného zafarbenia profilov v dôsledku nadmernej kondenzácie, styku s kyslým dažďom či slanými kvapkami. Stálosť farby povrchovej úpravy hliníkových profilov garantujeme po celú záručnú dobu,
b) na zmeny povrchu komponentov, profilov alebo výplní, ktoré sú zapríčinené používaním nevhodných chemických prípravkov (o vhodnosti používaných prípravkov sa informujte priamo na ich etikete),
c) na poškodenie materiálov prekrytia, ktoré môžu vzniknúť prekročením odporúčaných hodnôt pH, soli a chlóru v bazénovej vode. Ich správnu hodnotu neustále sledujte a kontrolujte predovšetkým v rámci ochrany svojho zdravia, nielen trvalého poškodenia častí bazénového prekrytia,
d) na chyby a škody spôsobené hrubým zaobchádzaním či nevhodným využívaním diela na iné, než sú jeho zvyčajné účely, či na poškodenia, ktoré vzniknú pri neodbornej montáži (v prípade, že prekrytie nemontujú pracovníci firmy MONT-ALU s.r.o.),
e) neoprávneným zásahom do mechanizmu, zásahu do konštrukcie alebo úpravy systému,
f) na mechanické poškodenie výplní,
g) na vady a poškodenia spôsobené nevhodnou stavebnou pripravenosťou alebo nespevneným podložím,
h) na poškodenie systému zapríčinené nepriaznivými poveternými podmienkami. V prípade nepriaznivého počasia (silný vietor, nárazový či výdatný dážď, krúpy, nadmerné snehové zrážky). Pre tieto prípady odporúčame preveriť si možnosť poistenia dodaného systému proti živelným pohromám.
i) Na vznik kondenzátu z vnútornej strany výplní či v dutinkách pri použití dutinkového polykarbonátu. Kondenzácia je prirodzenou reakciou na vyšší rozdiel teplôt medzi vnútorným a vonkajším prostredím,
j) Na bežné opotrebenie vymeniteľných dielov (skrutky, tesnenie, pojazdové kolieska, aretácia, zámky atď.).
6.3Reklamácia na lakovaný materiál sa nevzťahuje:
a) ak došlo k poškodeniu laku používaním nevhodných čistiacich prostriedkov alebo použitím abrazívnych materiálov,
b) na poškodenie použitím chemických prípravkov, ako sú kyseliny, rozpúšťadlá a iné agresívne substancie,
c) v prípade poškodenia povrchu (škrabance, trhliny) spôsobené nárazmi, pádmi alebo inými vonkajšími vplyvmi, ako sú zmeny v prostredí, v ktorom je lakovaný materiál umiestnený (napr. agresívne chemické prostredie), ktoré nie sú v súlade s technickými normami a odporučaniami,
d) na vady, ktoré nie sú priamo spojené s kvalitou lakovania, ako sú výrobné vady samotných profilov, nesprávna povrchová úprava alebo iné mechanické poškodenia, ktoré nie sú v súlade s technickými normami a odporučaniami,
e) reklamácia nebude uznaná, ak nebola vykonaná pravidelná údržba podľa poskytnutých pokynov - napr. používanie chemikálií, ktoré sú v rozpore s odporúčaniami výrobcu alebo nesprávna technika čistenia,
f) poškodenie spôsobené vplyvom UV žiarenia, extrémnymi teplotami, vlhkosťou alebo inými prírodnými podmienkami (krúpy).
7.1 Zistené vady výrobkov je potrebné uplatniť v nasledujúcich lehotách:
a) vady zjavné (napr. poškodenie zistené pri vykládke) - okamžite pri prevzatí zápisom do dodacieho listu,
b) vady zistené po vybalení - najneskôr do 15 dní od prevzatia dodávky (nečistoty na vnútornej strane izolačného skla, škrabance, rozmery, tvary a pod.),
c) vady skryté - najneskôr do 6 mesiacov od prevzatia dodávky. Jedná sa o vady, ktoré sa môžu prejaviť po zabudovaní, najčastejšie korózia kovania,
d) vady tesnenia, výskyt kondenzačných pár alebo prachu na vnútornej strane izolačného skla preukázateľne spôsobené výrobcom izolačných skiel po dobu 60 mesiacov od prevzatia dodávky.
8.1 Nevykurované budovy
Predávajúci neodporúča inštaláciu izolačných skiel do nevykurovaných budov. Pri zmrštení plynu v dutine izolačného skla v dôsledku náhlej zmeny vonkajšej teploty môže dôjsť k praskaniu skiel.
8.2 Termálny šok
Predávajúci upozorňuje na riziko praskania skiel vplyvom termálneho šoku, ktorý môže nastať v dôsledku nerovnomerného prehriatia ľubovoľnej tabule v izolačnom skle.
Vo Vrádišti, dňa 1. 9. 2024.
Radi vám odpovieme na všetky otázky a vypracujeme cenovú ponuku na mieru.
Neváhajte nás kontaktovať prostredníctvom nášho formulára.